You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Когортний аналіз

Когортний аналіз — це методика оцінки ефективності маркетингових заходів, коли залучений трафік ділять на групи (когорти) та аналізують кожну когорту окремо у всі наступні періоди.

Аналіз проходить за двома діями — первинним і наступним повторюваним. Як первинну дію використовують перше відвідування, реєстрацію, завантаження програми і т.п. В якості наступної дії, що повторюється, використовують розшарування ваших сторінок сайту, використання Кошика, початок оформлення покупки, успішне оформлення покупки, повторні покупки, підписку на платні можливості додатків і т.п.

У блозі компанії Oh My Stats є опис того, як зробити когортний аналіз в Екселі.

Тільки когортний аналіз (або бінарна сегментація) дозволяє порахувати реальну вартість залучення Клієнта, повернення на інвестиції (ROI) та багато важливих показників маркетингу, оскільки саме ця методика дозволяє відповісти на такі питання:

— Скільки всього замовлень отримано від відвідувачів, яких ми залучили у квітні минулого року через Google Ads? Яке повернення на інвестиції корисне від тих рекламних вкладень?

— Якою є сума замовлень від цієї квітневої групи Клієнтів? Як співвідноситься сума виручки від цієї групи Клієнтів від березневої, травневої та інших груп? Скільки повторних замовлень кожна група зробила?

І, нарешті, саме за допомогою когортного аналізу за кількістю повторних замовлень кожної когорти можна зрозуміти, яке реальне здоров’я бізнесу, згасає або збільшується кількість повторних замовлень від кожної когорти, який відтік Клієнтів (Churn Rate). А такі дані дозволяють помітити небезпечні тенденції та протистояти їм тоді, коли ще не пізно вжити заходів щодо нормалізації ситуації.