You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Me-mesage

Me-message [мі меседж] («message about me») — неефективний тип тональності оповідання для текстів що продають, коли основний фокус у повідомленні зроблено на характеристиках/перевагах/досягненнях оповідної сторони.

У текстах, написаних у тональності «Me-message», надмірно багато присвійних займенників першої особи (я, мене, мною, мій, ми, наш, нам, нами, наша, нашої тощо) і майже повністю відсутні присвійні займенники другої особи (ти, ви, вам, тобі тощо).

Підсумком подібної тональності тексту є низька конверсія тексту через надмірне захоплення автора самолюбуванням. Читачеві просто нудно в черговий раз читати про когось і, так і не знайшовши відповіді на головне питання «Що тут є для мене?», він поспішає залишити сайт або хоча б припинити читання.

Російськомовний інтернет із цим поняттям познайомив «сірий кардинал» Direct-Response копірайтингу Павло Давидов (aka Artlogus). Він же наводив пораду західних копірайтерів, як легко припустити, з якою результативністю «спрацює» текст — порівняти кількість присвійних займенників першої та другої особи. Частка присвійних займенників другої особи і вкаже шанс на те, що текст зможе когось зацікавити та привести читача до WMA (most wanted action). Наприклад, у тексті 2 разу використовується «Ви» і 10 раз — «ми». За описаним вище алгоритмом підрахунку ефективності такий текст виявиться на 80% неефективним (або ефективним лише на 20% — немає різниці, з якого боку дивитися — головне, що обчислюється кількісна «умовна ефективність тексту»).

Павло стверджував, що грамотно написаний текст повинен фокусуватися на потребах його одержувача на противагу поширеній у рунеті концепції розширеного представлення переваг автора/компанії при повному ігноруванні потреб/вигід одержувача тексту.

Незважаючи на те, що Давидов познайомив рунет з цією типовою помилкою копірайтерів-початківців дуже давно (важко вказати конкретний рік, але це точно раніше 2008-го, коли аудіокурси Павла стали відомі автору даного опису), на жаль, на переважній більшості сайтів ви досі доки побачите практично суцільний Me-message: «На сьогоднішній день наша компанія є лідером ринку, нами здійснюються…» замість набагато приємнішого та цікавішого читачеві фокусу на його потребах/вигодах.

Зазвичай текст в тональності Me-message створюють копірайтери-початківці, які просто не розуміють, що краще працює текст, в якому читачеві говорять про нього самому, важливі для нього потреби/вигоди і про те, як товари/послуги, що продаються, допоможуть задовольнити ці потреби.