You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

«Тому що»» — чарівна формула копірайтингу

Фото Слав Кривонос

Слав Кривонос

Директор Бюро Ідей «Slav.ua»

Вибачте, але я одразу на «ти». Адже краще суть без розшаркування, ніж розшаркування без суті?

Відвідувач сайту шукає відповіді на запитання: «А що тут є для мене?». Йому не важливе питання: «А що є у них?». Йому важливі лише його вигоди.

Ті ж, хто пише текст для сайтів, відповідають на запитання: «От, що є у нас!». З безглуздою завзятістю, гідною кращого застосування.

99% сайтів розповідають про властивості своїх товарів/послуг, ігноруючи той факт, що користувачам немає жодного відношення до властивостей. Не роби, як ці затяті писаки. Не пиши, що маєш. Адже тобі важливий не сам текст, а скільки грошей за допомогою цього тексту ти заробиш.

Ти пишеш не для акціонерів, щоб вони запишалися своєю компанією. А для клієнта, щоби він купив у тебе.

Зробити це простіше, ніж ти думаєш. Потрібно лише:

Далі — з прикладами.

Наприклад, ти продаєш автоматичні шлагбауми і хочеш скласти їхній опис.

Ти пишеш: «Фотоелементи блокують стрілу шлагбауму, якщо під нею проходять люди або проїжджають машини. Принцип роботи фотоелементів простий: інфрачервоний промінь синхронізується між передавачем та приймачем, які кріпляться у спеціально підготовлені місця на корпусі шлагбауму. Якщо промінь перекривається, вмикається механізм захисту та стріла шлагбауму автоматично піднімається. Радіус дії — до 3 м.»

А тепер давай подивимося на фотоелемент шлагбауму очима клієнта, зрозуміємо, які вигоди він шукає і напишемо про важливе для клієнта.

Розберемо покроково. Вибач за зайву подробиці — це щоб з’ясувати алгоритм.

— На шлагбаумі — фотоелемент, — пишеш ти.

— І що мені з того? — Запитує клієнт.

— Шлагбаум сам зупиниться, якщо під ним хтось чи щось буде.— І що мені з того?

— Людину чи машину не вдарить.

— І що мені з того? — Травм у людини або вм’ятин на машині не буде.

— І що мені з того?

— Ніхто до суду на вас не подасть.

— І що мені з того?

— Вам не треба буде нікому компенсувати збитки, оскільки збитків не буде.

— І що мені з того?

— Ви захистите себе від непотрібних витрат грошей.

— О! — пожвавлюється клієнт. — Це мені цікаво! Фотоелемент важливий!

Вигода знайдена. Фотоелемент важливий, оскільки він убереже клієнта від непотрібних витрат.

Напишемо про це «у світі клієнта».

«Ви захистите себе від непотрібних витрат і заворушень, тому що завдяки фотоелементу шлагбаум нікому не завдасть шкоди».

Ось ми і з’ясували формулу чарівного бутерброду, склеєного начинкою з «тому що».

Першою йде вигода, яку отримає клієнт. Потім — зв’язування «бо». І потім — характеристика/властивість вашого відвару/послуги, що забезпечить отримання такої вигоди.

Як це працює?

Клієнт читає на початку речення про свою вигоду. Зацікавившись, продовжує читання. Зустрічає «тому що» і характеристику/властивість товару/послуги як пояснення, чому його вигода стане реальністю. Вірить, що характеристика/властивість важливі — адже вони доводять реальність отримання їм своєї вигоди. Крім того, важливо, що так клієнт у рази сильніше вірить характеристикам/властивостям — вони виведені з-під удару недовіри, оскільки самі виступають не теоремами, а аксіомами.

Чим замінити «тому що»?

Чим завгодно подібним за змістом: «оскільки», «через те що», «бо», «завдяки тому, що», «оскільки», тощо.

Важлива сама формула: «вигода» + «тому що» + «характеристика».

І ще одна маленька хитрість: вигоди варто повторити кілька разів, перефразувавши їх. Але це не проблема, тому що все одно ближче до середини тексту прямі згадки про вигоди вже прозвучать, а в рукаві залишиться ще багато характеристик/властивостей, про які важливо сказати. Отут і знадобляться перефразовані вигоди.

От і все. Тепер ти напишеш чудові описи товарів/послуг для сайту, тому що знаєш чарівну формулу:)

І я сподіваюся, якщо тобі сподобалася стаття, ти поділишся нею з друзями в соцмережах — нехай і в них тепер будуть працювати тексти на сайтах:)

Дякуємо за увагу та що ділишся з друзями!