Як написати хороший SEO-текст?
Грамотно складений сео-текст приваблює безкоштовний трафік з пошукових систем. Давайте я розповім, як відрізнити хороший SEO-текст.
Що помилково сприймають за SEO-текст?
Новачки вважають сео-текстом:
- слабкий за експертністю,
- багатий «водою» і порожніми фразами,
- нецікавий відвідувачам,
- блок який важко читати у вигляді «простирадла» тексту з величезними абзацами і криво вліпленими ключовими словами, який ніхто не читатиме.
Раніше це працювало. Зараз — ні.
SEO-текст помер?
«Простирадлом» сеошники називають величезні масиви неструктурованого суцільного тексту. Без підзаголовків, картинок, врізок тощо.
Створений школярами кумир — упав. І загальне захоплення від «простирадлів», що працювали, змінилося не зневагу до цього типу контенту сайту.
Тому в пристойному суспільстві слово SEO-текст не варто навіть згадувати. Всі подумають, що ви про низькопробний виріб, про який написано вище.
SEO-текст живий?
Хороший SEO-текст і зараз працює. Просто значно змінилися вимоги пошукових систем до цього виду контенту.
Пошуковики навчилися аналізувати сеотекст з погляду:
- його структурних елементів,
- експертності та унікальності викладених знань (не плутати з технічною «унікальністю» тексту),
- корисності для користувача.
Що таке гарний SEO-текст?
Хороший сео-текст багатий структурними елементами і несе в собі унікальні та корисні читачеві дані.
Структурні елементи SEO-текста
- Заголовки 1-2-3-го рівнів з різними словоформами (іноді і без) запитів сторінки, що просуваються.
- Фото + підписи до них.
- ALT-описи до фото.
- Короткі абзаци — оптимально 2–3 рядки, максимум — 5–6 рядків. Чим складніша тема — тим коротші пропозиції та абзаци.
- Короткі речення. Оптимально — 3–5 слів. Пропозиції довші за 7 слів не розуміє близько 80% людей. Сумно, але нам все одно з цим жити. Так що «Ви тримайтеся! Всього найкращого! Гарного настрою та здоров’я!» :)
- Врізання.
- Пояснення термінів через акроніми (підказки).
- Марковані та нумеровані списки.
- Посилання на інші сайти на тему.
- Перелінкувальні посилання.
- Спливаючі підказки до посилань.
- Таблиці.
- Заклик до MWA наприкінці тексту.
- CTA кнопки.
Як написати як експерт?
Нічого надприродного не потрібно.
Просто прочитайте з десяток статей на потрібну тему. Зберіть максимум інформації. І напишіть крутіше за всіх. Щоб ваше знання матеріалу вражало. Використовуйте звичні для ЦА терміни. Додайте думки експертів — найчастіше це реально.
Напишіть так, щоб це було корисно для користувача.
Прочитавши ваш текст, відвідувач повинен почати непогано розумітися на питанні.
Це все?
Ні. Важливим є ще й авторський стиль подачі інформації. Якщо ви культурно перепишете текст з іншого сайту, замінивши слова на синоніми — це не спрацює.
Всім зрозуміло, що такий текст — вторинний. І пошукові системи давно «палять» такі тексти.
Хто вороги SEO-тексту?
«Вода»
Це слова, які не мають критично важливої інформації. Найчастіше — не несуть жодної.
«На сьогоднішній день», «є молодою компанією, що динамічно зростає», «надаємо повний комплекс послуг», «особливі умови обслуговування», «гнучка система знижок для V.I.P.-клієнтів» — від такого словесного сміття читач сумує і миттю втрачає інтерес до читання.
А пошук це бачить. І ставить вашому тексту мінусик у свій зошит добрих справ у стовпець «Корисність людям».
Написане коротко і ясно читати легко.
Почитайте розсилку Головреда Максима Ілляхова, і ви дізнаєтесь, як віджати воду з тексту.
Незнання теми
«Если нечего сказать — лучше промолчи! И от глупости тебя тишина спасёт»© — «Бумбокс».
Обтічні фрази замість конкретики видно відразу.
Вивчайте тему. Пишіть конкретно. Приділіть тексту стільки уваги, щоб його не можна було написати краще.
«Якщо я зроблю швидко та погано, через час усі забудуть, що я зробив швидко. І пам’ятатимуть, що я зробив погано» — С. Корольов, головний організатор виробництва ракетно-космічної техніки та ракетної зброї СРСР та основоположник практичної космонавтики.
Переспам ключовими словами
Пошуковики вміють аналізувати весь корпус текстів та виявляти стандартну частоту використання кожного слова. Якщо ви вживаєте слова, що просуваються занадто часто — буде біда. Найкраще простежте, щоб вони були у всіх типах структурних елементів тексту.
Перевірте текст:
- Прочитайте його вголос. Якщо нудить від дурниці — текст поганий.
- Прочитайте текст, уявивши, що читаєте його приятелю. Якщо уявний приятель скаже, що за нісенітниці і ви «трішки в кедах» — текст поганий.
- Перевірте природність тексту за законом Ципфа pr-cy.ru/zypfa. Круто, якщо оцінка — 90% і вище. Але й 80 — гарна природність.
Ця стаття має/мала оцінку 90%.
Безкоштовні сервіси для покращення вашого сео-тексту
Контент-Йоду (Вже не працює)
contentyoda.comПеревіряє зручність читання, обчислює число ключових слів, рівень «води», технічну унікальність тексту та багато іншого.
Сервіс вважає, що ця стаття на 98.81% позбавлена води.
Головред
glvrd.ruДопомагає прибрати словесне сміття, наблизити текст до інформаційного стилю. Не варто сліпо вірити, але цінні поради ви отримаєте. Зручно, кожна помилка підсвічена і до неї дано рекомендації.
Орфограммка
orfogrammka.ruПеревіряє орфографію, граматику, пунктуацію та стилістику. Замінить коректора. Знає про орфоепічну норму все.
Типограф
typograf.ruГотує текст до кваліфікованої публікації у Інтернеті. Трохи незручно, що треба порожні рядки вставляти між абзацами та заголовками, але звикаєш швидко. Працює краще за лебедівський аналог.
Якщо вам сподобалася стаття — будь ласка, поділіться посиланням на неї у соцмережах. Дякуємо! І гарних вам сео-текстів!